کتاب از خوب به عالی نوشته جیم کالینز به تلاش نشر آوین منتشر شده است. کتاب اصلی سال 2001 منتشر شده است. این کتاب به بررسی مسائلی از جمله این که چگونه برخی شرکت ها فرایند رهسپاری به تعالی را می‌پیمایند میپردازد.

این کتاب نوبت چاپ 26 خود را سپری میکند و یکی از بهترین کتابهای مدیریت برای شرکت های بزرگ و کوچک است و مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

این کتاب به بررسی اشخاص، اهداف و شرایط میپردازد و هر یک از مسائلی که مطرح میکند براساس مطالعه شرکت های رهسپار تعالی و شرکت های همتراز آنها هستند.

در کتاب مفاهیمی از جمله رهبری سطح پنجم، شرکت رهسپار تعالی، شرکت همتراز و... مشاهده میشود که هر یک از آن ها در کتاب به خوبی شرح داده شده اند.

چرا برخی از شرکت ها جهش میکنند و برخی خیر ؟ چگونه شرکت رهسپار تعالی داشته باشیم؟ 

برای پاسخ دادن به این سوالات میتوان چندین ملاک و معیار را مطرح کرد از جمله مدیران داخل سازمان و جنس تفکر ان ها و ضعف ها و قوت های ان ها ، سیاست های استخدامی، تداوم اهداف، استفاده از تکنولوژی های جدید و ... که میتوان به صورت کامل در داخل کتاب از خوب به عالی مطالعه کنید.

به عنوان مثال در این کتاب از تکنولوژی به عنوان یک کالیزور نام برده میشود به این معنی که تکنولوژی عامل رهسپاری به تعالی نیست و عاملی برای افزایش سرعت رهسپاری به تعالی است.

من این کتاب رو به عنوان یک کتاب مناسب افرادی پست های مدیریتی دارند توصیه میکنم و دعوت به مطالعه میکنم.

برای خرید کتاب از خوب به عالی وارد سایت های زیر شوید و برای خرید کتاب های بیشتر میتوانید کتاب های مورد نظر خودتون رو به قیمت پشت جلد و نه گران تر از مراکز پخش کتاب بزرگ داخل تهران خریداری کنید.

گسترش فرهنگ و مطالعات 

فیدیبو 

دیجیکالا